قوانین و مقررات
قوانین فروشگاه اینترنتی فروزان کابل، به طور عام منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده بوده و موارد اختصاصی فروشگاه به شرح زیر می باشد:
تعاریف
مشتری یا کاربر: مشتری و یا کاربر به شخصی گفته می شود که با اطلاعات هویتی و شخصی خود اقدام به ثبت نام کرده است و اقدام به خرید کالا یا استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی می نماید
فروشنده یا تامین کننده: به عنوان یک بازار اینترنتی (Market Place)، تامین کنندگان تراز اول یا تولید کنندگان محصولات را شناسایی و پس از بررسی دقیق، تایید صلاحیت آن ها و عقد قرار داد؛ امکان فروش بدون واسطه محصولات آن ها را از طریق درگاه آنلاین خود فراهم می نماید.تولید کنندگان یا تامین کنندگان تراز اول و تایید صلاحیت شده، فروشنده یا تامین کننده نامیده می شوند.
روزکاری: روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته بجز روزهای تعطیل رسمی، روز کاری نامیده می گردد.
فرآیند ثبت نام و ثبت سفارش
نخستین گام برای دسترسی به خدمات ثبت سفارش این است که به عنوان کاربر در سایت ثبت نام کنید. در بخشی از فرآیند ثبت نام از شما خواسته می شود که اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و کدملی، شماره تماس ثابت و همراه و ایمیل خود را وارد نمایید. مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده متوجه شخص مشتری است.
قبل از ثبت اطلاعات وارد شده حتما از صحت درستی آن اطمینان حاصل فرمایید. آدرس ایمیل و تلفنهای وارد شده تنها راه ارتباط رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخها از طریق آنها صورت میگیرد.
مشتری پس از ثبت نام هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز مجاز به سفارش گذاری می باشد
جهت جلوگیری از کلاه برداری و سوء استفاده های احتمالی، پرداخت آنلاین یا پرداخت در محل الزاما بایستی با کارت بانکی متعلق به مشتری صورت پذیرد
پردازش و ارسال سفارش
پس از ثبت سفارش مشتری، اطلاعات سفارش از طریق ارسال پیامک و پست الکترونیک به اطلاع وی خواهد رسید.
سفارشات در طول روز کاری و یا در ساعات اولیه روز کاری بعد پردازش و در صف تامین و ارسال قرار می گیرد.
سفارشات طبق زمان بندی معین شده هنگام ثبت سفارش به آدرس مشتری ارسال می گردد.
در صورت لغو سفارش توسط مشتری و یا رخداد هرگونه خطا و اشتباه از طرف فروشگاه، مانند ثبت قیمت اشتباه یا اتمام موجودی که منجر به لغو سفارش گردد؛ وجه مشتری حداکثر در ساعات اداری روز بعد از لغو سفارش به حساب وی که از آن پرداخت وجه صورت گرفته، مسترد خواهد شد.حق فروش محصولات و یا بخشی از آن ها و لغو سفارش برای فروشگاه محفوظ است.
حمل و نقل و خسارات
کلیه سفارشات با بسته بندی اصولی و با روش انتخاب شده توسط کاربر و به صورت رایگان یا با حداقل هزینه توسط شرکت های معتبر و خوشنام حمل و نقل ارسال می گردد و رسید ارسال آن در اختیار مشتری قرار می گیرد.در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به وارد شدن صدمه به مرسوله گردد، مشتری بایستی حداکثر 24 ساعت پس از ارسال به فروشگاه موضوع را اطلاع داده و پس از تهیه صورت جلسه در محل شرکت حمل و نقل؛ جهت جبران خسارت از فروشگاه پیگیری گردد.جبران خسارت منوط به بسته بندی اصولی و ارسال کالای آسیب دیده و فاکتور آن به خدمات پس از فروش فروشگاه می باشد.
مرجوعی و مهلت تست 7 روزه کالا
به منظور حفظ حقوق مصرف کننده و مطابق مواد 37 و 38 قانون تجارت الکترونیک و آیین نامه های اجرایی، اکثر کالاهای فروشگاه دارای مهلت تست 7 روزه می باشند. کلیه کالاها دارای گارانتی سلامت فیزیکی می باشند و فقط کالاهای دارای عیوب ناشی از ساخت و عدم کنترل کیفت سازنده شامل این سرویس می شوند. خسارات ناشی از حمل و نقل شامل این سرویس نبوده و مربوط به بخش خسارات حمل و نقل می باشند.استفاده از کالا به نحوی که آن را از حالت نو به دست دوم تبدیل نماید و یا باز کردن بسته بندی آن ها امکان فروش مجدد آن ها به عنوان کالای نو را از تامین کننده سلب می نماید، شامل این سرویس نمی شود.کالاهایی که از حساسیت بالا برخوردارند و پس از رسیدن به دست مصرف کننده و تست آن امکان خارج شدن از تنظیم دقیق وجود داشته باشد هم دارای مهلت برگشت 7 روزه نمی باشد.بازگشت محصول مرجوعی بایستی به نحوی باشد که عینا کالا مانند شرایط ارسال به دست فروشگاه برسد. پس از بازگشت کالا و تایید مرجوع شدن آن، فروشگاه در جایگزینی کالا یا واریز وجه مرجوعی دارای اختیار کامل می باشد.
کاربر ارجمند
لطفا تمامی قوانین و مقررات فروشگاه را با دقت مطالعه فرمایید. ثبت نام و استفاده از خدمات فروشگاه توسط شما در واقع به معنای اطلاع و موافقت شما با این قوانین تلقی می شود.
این قوانین بدون اطلاع قبلی بروز رسانی می گردد و استفاده شما از خدمات فروشگاه اینترنتی به معنای اطلاع و موافقت شما با قوانین بروز شده تلقی خواهد شد.